تبلیغات
rahgozar90 - روش هایی ساده برای کنترل و مدیریت ذهن
 
rahgozar90
 
 



مفیدستان:

کنترل و مدیریت ذهن

کنترل و مدیریت ذهن , زندگی همانقدر ساده یا سخت می شود که خودمان بخواهیم. (دونا اسمالین)

حتی فکر کردن به کلماتی مثل بی نظمی، آشفتگی و به هم ریختگی هم باعث افزایش استرس می شود. هیچ کس نمی تواند این موضوع را انکار کند؛ همه به نحوی با آن سروکار داشته اند؛ چه در کمد دیواری، چه در محل کار و چه در نوع پوشش. اما بدترین و آزاردهنده ترین بی نظمی ممکن چیزی است که در ذهن های ما رخ می دهد.

حتما احساسش کرده اید. از یاد بردن قرارهای ملاقات یا تاریخ های مهم، باز گذاشتن شیر آب یا روشن گذاشتن اجاق گاز، کلنجار رفتن با لغات و پیدا نکردن کلمه مناسبی که کارتان را راه بیندازد. وقتی که اسیر ترس و نگرانی هستیم، نمی توانیم حضور ذهن داشته باشیم. وقتی حضور ذهن نداشته باشیم، ارتباطمان با خودمان، محیط اطراف مان و زندگی های مان را از دست می دهیم. مشکلات ذهنی ما را از مسیر درست منحرف کرده و تعادل مان را به هم می ریزند. شاید آنقدر حواس مان را پرت کنند که ناگهان به خود بیاییم و ببینیم که یک ساعت داشتیم فیلم می دیدیم اما هیچ چیز از آن نفهمیده ایم.

کنترل و مدیریت ذهن

کنترل و مدیریت ذهن

سازماندهی ذهنی موجب می شود که کارها را به شکلی خودآگاه انجام دهیم
و بدانیم که واقعا داریم روی چه چیزی متمرکز می شویم
و چطور باید زمان و انرژی مان را صرف کنیم. در ادامه نکاتی در این راستا با شما در میان می گذاریم:

۱٫ زمان منظمی را به قدردانی اختصاص دهید

قدردانی یعنی برشمردن و تحسین کردن چیزهایی که دارید.
هر روز وقت مشخصی را در نظر بگیرید و موهبت های زندگی تان را یک به یک برشمرید
تا تعادل به زندگی تان بازگردد. شما نمی توانید در آن واحد هم قدردان باشید و هم عصبانی!

هر روز پنج دقیقه را به قدردانی از حداقل پنج مورد از داشته های تان اختصاص دهید؛ داشته هایی نظیر دوستان خوب، پاداشی که دریافت کرده اید، کمربند ایمنی که از شما مراقبت می کند، نفس کشیدن، رنگ های زنده و شادابی که در پارک می بینید و حتی زیبایی نهفته در روزهای بارانی.

۲٫ خاطره نویسی کنید

خاطره نویسی و روزمره نویسی، چه به شکل دیجیتال، چه روی کاغذ، روشی عالی برای آزاد کردن افکار در هم ریخته ذهنی تان است. با نوشتن افکار، نگرانی ها، امیدواری ها و تجارب تان از شر مکالمات درونی خسته کننده تان راحت می شوید.

اگرچه هنگام نوشتن باز هم به این موضوعات فکر می کنید اما با نوشتن باعث می شوید که مسائل را از فاصله ای دورتر مورد بررسی قرار داده و دیگر از لحاظ احساسی جذب شان نکنید. سعی کنید هر روز دقایقی را به نوشتن اختصاص دهید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، سریع تر به آرامش می رسید. همانطور که در علم روانشناسی گفته می شود، رها کردن و بیان کردن نوعی درمان است زیرا فرد را از بار ناشی از موضوعات ناراحت کننده نجات می دهد.

۳٫ بخندید

می گویند خنده بهترین درمان استرس است. اصلا خنده بر هر درد بی درمان دواست.
زیرا برطرف کننده حالت تدافعی، تلطیف کننده روح و از بین برنده استرس است. کنترل و مدیریت ذهن
خنده تعادل روحی شما را باز می گرداند.

سعی کنید خودتان و زندگی را خیلی جدی نگیرید و بیشتر اوقات بخندید. واقعا بخندید. قهقهه زنان و از ته دل. فیلم های کمدی ببینید، با دوستان با مزه تان رفت و آمد کنید. کتاب های طنز بخوانید و با بچه های تان بازی کنید. با این همه گزینه جالب و مفرح دیگر فرصت فکر کردن به استرس را نخواهید داشت.

۴٫ استراحت مطلق داشته باشید

لحظاتی در روز را به ذهن تان استراحت مطلق بدهید.
یعنی بار مسئولیت پردازش و به کارگیری اطلاعات را از روی دوش مغزتان بردارید.
نه تلویزیون ببینید، نه کتاب بخوانید، نه حرف بزنید و نه فکر کنید.

کارهای روزانه تان را کنار بگذارید. نفس عمیق بکشید و ذهن تان را خاموش کنید.
دقایقی را به این شکل بگذرانید و سپس کارتان را ادامه دهید.
خواهید دید که تمرکز بهتری دارید و ذهن تان دوباره شاداب شده است. کنترل و مدیریت ذهن

مجله پنجره خلاقیت



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب روش هایی ساده برای کنترل و مدیریت ذهن در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :روش هایی ساده برای کنترل و مدیریت ذهن
http://mofidestan.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d9%88-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b0%d9%87%d9%86/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 مرداد 1396 01:55 ق.ظ
Hi, i believe that i saw you visited my blog thus i got here to return the want?.I'm attempting to
find issues to improve my site!I guess its good enough to make use of some of your ideas!!
شنبه 14 مرداد 1396 09:33 ق.ظ
It's remarkable to visit this web site and reading the views of all
colleagues on the topic of this article, while I am also zealous of
getting know-how.
پنجشنبه 29 تیر 1396 07:41 ق.ظ
Hi great website! Does running a blog like this take
a large amount of work? I have very little expertise in computer programming however I had been hoping to start my own blog soon. Anyhow, should you have any ideas or techniques for new blog owners please share.
I understand this is off topic nevertheless I
simply needed to ask. Many thanks!
پنجشنبه 29 تیر 1396 04:40 ق.ظ
I was suggested this blog by my cousin. I'm not sure whether this post is
written by him as no one else know such detailed about my trouble.
You're amazing! Thanks!
پنجشنبه 29 تیر 1396 04:24 ق.ظ
I blog often and I genuinely appreciate your content. The
article has really peaked my interest. I'm going to
bookmark your blog and keep checking for new details about once
per week. I subscribed to your RSS feed too.
چهارشنبه 28 تیر 1396 07:17 ب.ظ
Hey There. I discovered your weblog using msn. That is a really well
written article. I will make sure to bookmark it and
come back to read extra of your helpful information. Thank
you for the post. I'll definitely return.
سه شنبه 27 تیر 1396 08:41 ق.ظ
Hey! This post couldn't be written any better!
Reading through this post reminds me of my old room mate!
He always kept chatting about this. I will forward this write-up
to him. Pretty sure he will have a good read.

Thanks for sharing!
جمعه 26 خرداد 1396 07:57 ب.ظ
لوازم شخصی و کالا و خدمات خود را در سایت نیازمندی های بازارچه 96 رایگان ثبت و فوری به فروش برسانید
http://bazarche96.com
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : بهترین وبلاگ Ž
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :